مختصری از تاریخ برند در ایران
مهمترین دوره اقتصادی در ایران به معنای امروزی آن دهه چهل (۵۰-۱۳۴۰) بوده است، اما نقطه آغاز تغییر و تحولات اجتماعی کشورمان به سال ها قبل از آن برمیگردد. در واقع انقلاب مشروطه، سرآغاز ورود اطلاعات جدید به کشور و ارتباط با سایر جوامع بود زیرا مشروطه زمینهای برای پیشرفت فضاهای فرهنگی ایجاد کرد. دوران تحول فرهنگی از ابتدای حکومت پهلوی آغاز شد. از ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰ به دنبال سیاستهای تجددطلبانه حکومت، تحولات عظیمی طی […]
۶ سؤال مهم که در مورد لوگوی برندتان باید ازخود بپرسید!
۱-چه احساسى از دیدن لوگو به شما دست می دهد؟ مهم ترین معیار و دستورالعمل طراحى یک نشانه، این است که آیا لوگو نشان دهندهى شخصیت آن شرکت میباشد یا نه. احساسى که از دیدن لوگو بیرون کشیده میشود باید متناسب با تعریف و ارزش هاى آن شرکت باشد. به عنوان مثال؛ آرم دیزنى تداعى شادى و القاى خوش بینى را مى کند و سبک حروفى که در آن استفاده شده است کاملا معرف شرکتى […]
اهمیت طراحی جلد کتاب
جلد کتاب به عنوان اولین عنصر بصری ارتباط با مخاطبان، حاوی اطلاعات مهمی از ماهیت کتاب، اطلاعات و متون درون آن میباشد. جلد کتاب یک ابزار مهم جهت بازاریابی آن است. بنابراین، طراحی را به بهترین نحو انجام دهید! طرحی جسورانهای که توجه افراد را جلب کرده و جذابیت کافی را برای خرید کتاب فراهم کند. یک کتاب با طرح جلد مناسب میتواند باعث تحریک مخاطبان در خرید و خواندن آن شود، یک کتاب زمانی […]
اندکی بیشتر راجعبه پوستر-قسمت دوم-نکات
۱-قابلیت خوانایی از فاصله معقول پوسترها به دلیل اندازههای بزرگشان از دور قابل مشاهدهاند. اما اطلاعاتی که انتقال میدهند نیز باید از یک فاصله معقول قابل درک باشد. مردم اهمیتی به خواندن جزئیات و نوشتههای پوستر نمیدهند و بیشتر کلیت و اطلاعات بزرگ را میخوانند . در بالای صفحه، حروف برجستهای وجود دارد که از راه دور به دلیل استفاده از فونتهای بزرگ قابل خواندن میباشد. انتخاب یک متن خوانا تاثیرگذاری و جذابیت طراحی شما را […]
اندکی بیشتر راجعبه پوستر-قسمت اول-مقدمه
در گذشته پوسترها یک رسانه معمولی بودند تا اطلاعات را به مخاطبان هدف انتقال دهند. اما امروزه، پوسترها به یک راهکار بازاریابی موثر بدل شدهاند. طراحی یک پوستر خلاقانه برای محصولات یا خدمات میتواند مخاطبان را به مشتریان بالقوه تبدیل کند. پوسترها امروزه یک ابزار مقرون به صرفه برای ارتقاء کسب و کار هستند. از آنجایی که کسب و کارهای کوچکتر به دنبال کاهش هزینههای خود را در تبلیغات و بازاریابی هستند، پوسترها میتوانند ابزاری […]
مبانی هنرهای تجسمی رنگ (بخش سوم) هارمونی و کنتراست رنگ
هماهنگی رنگها (هارمونی) معمولاً اعتقاد عمومی بر این است که رنگهایی که با یکدیگر دارای کنتراست نیستند، رنگهای هماهنگی هستند. آن رنگها عبارتند از: الف) رنگهای یک خانواده رنگی که با یکدیگر دارای خصوصیات رنگی مشترکی هستند. مثل گامهای مختلف رنگ قرمز که با سفید و یا با سیاه و یا با مکمل خود مخلوط شدهاند. ب) رنگهایی که به طور کلی از نظر سرد بودن یا گرم بودن مشابه هم هستند. ج) رنگهایی که […]
مبانی هنرهای تجسمی رنگ(بخش دوم) تأثیرات رنگها
تأثیرات بصری و روانی رنگهای اصلی و درجه دوم رنگها میتوانند نمادها و نشانههایی متناسب با زندگی، نوع تفکر و اعتقادات جوامع و آدمها باشند. گاهی نیز تعبیرهایی از رنگها صورت میگیرد که ریشه در رابطه ما با رنگهای موجود در طبیعت دارد و ناشی از تأثیراتی است که رنگ ها به طور مستقیم و غیرمستقیم به صورت روانی بر ذهن و ضمیر ما میگذارند. زرد: زرد در حالت خلوص روشنترین و درخشانترین رنگهاست که […]
مبانی هنرهای تجسمی رنگ (بخش اول)
مبانی هنرهای تجسمی رنگ (بخش اول) زندگی سرشار از رنگ و جلوههای رنگ است. رنگ در همه ابعاد زندگی جاری است به عبارت دیگر این گفته ایتن که ”رنگ خود زندگی است” بسیار توصیف زیبایی از مفهوم رنگ میباشد. بنابراین مفهوم آن به همان گستردگی مفهوم زندگی است. نقش رنگ در زندگی و مسائل روزمرهای که با آنها سرو کار داریم، آن قدر زیاد است که هیچگاه رنگ را به عنوان یک واژه ناشناخته و […]
مبانی هنرهای تجسمی (بخش دوم)
حجم هر شکل که سه بعد طول ، عرض ، وارتفاع (عمق ) داشته باشد ، “حجم ” میباشد. پس، حجم عنصری سه بعدی است. حجمی که در طراحی ونقاشی مطرح است بیشتر حجم مجازی است وبعد سوم آن (ارتفاع) چندان محسوس نیست و با استفاده از شیوه های برجسته سازی و ایجاد تورم ساخته میشود. اما تندیسها و ساختارهای معماری حجم واقعی محسوب میشوند. ممکن است حجم از تکرار موزون خطوط کنارهم یا از […]